AVK sprejela zaveze podjetja Hyundai Avto Trade d.o.o. in pooblaščenih serviserjev motornih vozil znamke Hyundai

Agencija je zaključila postopek , ki ga je uvedla proti podjetju Hyundai Avto Trade d.o.o. (HAT d.o.o.) in pooblaščenim serviserjem motornih vozil znamke Hyundai, ker naj bi lastnikom vozil znamke Hyundai uveljavljanje 5-letne garancije pogojevali s servisiranjem vozil pri pooblaščenih serviserjih in z uporabo originalnih rezervnih delov in materialov, nabavljenih od HAT d.o.o., s čimer bi lahko omejevali dostop do trga neodvisnim serviserjem in dobaviteljem rezervnih delov, ki so enake kakovosti kot originalni.

 

Po opravljeni preiskavi v podjetju HAT d.o.o. so stranke postopka predlagale zaveze, ki so jih po pripombah Agencije tudi večkrat dopolnile. Agencija je pozvala zainteresirano javnost, da k predlogu zavez v postopku udeleženih podjetij poda svoje mnenje, predloge in pripombe ter zaveze sprejela z Odločbo št. 3062-2/2014-83 z dne 5. 5. 2016.

 

Sprejete zaveze odpravljajo stanje, iz katerega izhaja verjetnost kršitve pravil konkurence ter Agenciji omogočajo natančen vpogled v poslovanje podjetja HAT d.o.o. z namenom spremljati izvajanje zavez. Zaveze omogočajo konkurenco med pooblaščenimi in neodvisnimi serviserji tudi v času, ko je vozilo v garanciji, pod pogoji, skladnimi z Uredbo Komisije (EU) št. 461/2010. Enako velja za dobavitelje rezervnih delov, ki so enake kakovosti kot originalni deli. O teh možnostih in o neveljavnosti drugačnih navodil bodo morali biti pisno obveščeni vsi lastniki vozil znamke Hyundai, ki imajo vozilo še v garanciji. Zaveze narekujejo obveščanje lastnikov o tem, kaj morajo storiti v primeru servisiranja pri neodvisnih serviserjih, da bi ohranili veljavnost garancije. Prav tako onemogočajo izkoriščanje prednosti pooblaščenih pred neodvisnimi serviserji zaradi t.i. tihih tovarniških vpoklicev, saj mora HAT d.o.o. strankam omogočati brezplačen vpogled v te podatke za posamezno vozilo, tako da ti lahko svoje vozilo brezplačno pripeljejo samo na takšna popravila, redne servise pa vseeno opravijo pri poljubnem, tudi neodvisnem serviserju.  Poleg tega se je podjetje HAT d.o.o. zavezalo tudi vsem serviserjem zagotoviti enak dostop do tehničnih informacij in rezervnih delov. Vse navedeno bi moralo pozitivno vplivati na ceno poprodajnih storitev, kar bo Agencija med triletnim obdobjem trajanja zavez tudi spremljala.

 

Agencija bo nadalje preverila, ali obstaja verjetnost omejevanja konkurence s podobnimi ravnanji (torej napačno informiranje strank glede veljavnosti tovarniške garancije) tudi pri drugih znamkah avtomobilov. K nižjim cenam na trgu poprodajnih storitev motornih vozil bo največ pripomogla ozaveščenost potrošnikov, da lahko vsa vozila tudi v času veljavnosti garancije pod določenimi objektivnimi pogoji servisirajo kjer koli. Agencija tudi poziva potrošnike, da Agenciji prijavijo morebitna ravnanja drugih pooblaščenih mrež, ki bodo kazala na verjetnost kršitev z zlorabo garancij za omejevanje konkurence.

 

Sprejem odločbe o zavezah pomeni, da ni ugotovljena kršitev pravil konkurence, lahko pa se postopek ugotavljanja kršitve nadaljuje, če podjetja zaveze kršijo, kar pa je tudi prekršek, ki se lahko samostojno kaznuje z globo do 10 % letnega prometa podjetja.

Za slepe in slabovidne(CTRL+F2)
barva kontrasta
velikost besedila
označitev vsebine
povečava